هدلایت کوهنوردی

ساخت وبلاگ
خرقه: در امر خرقه هر فردی بایستی با اعتنا به نیازهای خویش خرقه‌های آیتم نظرش را بردارد. همین طور در گزینش خرقه عواملی مثل آب و هوا فرهنگ وتمدن شهر مقصد و غرض شما از مسافرت نیز اثر دارا هستند و باید در حیث گرفته شوند. هدلایت کوهنوردی البته معمولا پیشنهاد می شود که در شکل قابلیت یک‌سری دست از جامه‌هایتان را همراهتان داشته باشید. کوهستان مارکت خوب میباشد خرقه تحت و جوراب‌هایی که گزینش می کنید نخی باشند تا ریلکس‌خیس بوده و زودتر کم آب شوند. همین طور یک دست جامه بسیار مدل، خنک و شل برای خواب هم پا داشته باشید. کفش‌های مدل منحصر به فرد فصل‌تابستان نیز ضروری میباشد. اگر‌که اهل ورزش و پیاده‌روی و یا این که کوهنوردی میباشید، کفش‌های منحصربه‌فرد ورزش را از خاطر نبرید. جامه شنای منحصربه‌فرد خویش و عینک آفتابی را نیز فراموش نکنید. در شرایطی‌که کودکتان نیز در هجرت هم پا شماست، اسباب اختصاصی او و جامه‌های مخصوصش را فراموش نکنید. همینطور همت نمایید نشانی محل اقامت و شماره تماس خویش را در جامه کودکتان قرار دهید.
 
مواد غذایی
شکلات، دمنوش کیسه ای، غذاهای کم آب و منجمد، نمک، قرصهای تصفیه کننده آب.
 
اسباب و اثاث آرایشی و بهداشتی
مسواک، خمیر دندان، دهن‌شویه، نخ دندان
کتف، برس، سنجاق راز و لوازمی از این قبیل
صابون خانگی و شامپو
اثاثیه آرایش و پیرایش
کرم‌های مایحتاج مثل کرم مرطوب کننده
لوسیون
اسباب بهداشتی فردی
اثاثیه بهداشتی منحصر خانم‌ها
باکس کمکهای اول، نمک خوراکی، الکل، آسپرین، دماسنج پزشکی، آنتی بیوتیکهای خوردنی جهت عفونتها، داروی ضد اسهال، چسب استریل برای بریدگی ها، ست بخیه، ماده ضد نیش حشرات، بانداژ، موچین یا این که انبرک، نوار بهداشتی، ملافه پاک و لوله گردیده، قرصهای ضد تهوع و استفراغ، ضدعفونی کننده ها.
 
 
مدارک اساسی
روادید و گذرنامه؛ مطمئن گردید که پاسپورتتان دست‌کم تا شش ماه آجل اعتبار دارااست.
 
اسکن گذرنامه؛ محض احتیاط و برای مواقع ضروری عالی میباشد که یک اسکن از گذرنامه خویش داشته باشید.
 
کارت شناسایی؛ یک کارت شناسایی دارای اعتبار هم پا خویش داشته باشید.
 
کارت اعتباری؛ کارت اعتباری برای برداشت پول از خودپردازها، و یا این که خرید از دکان‌ها به یاروهمدم داشته باشید.
 
پول عیب گیری؛ پاره ای پول انتقاد همپا خویش داشته باشید.
 
بلیط؛ بلیط قطار و یا این که هواپیما را نیز فراموش نکنید.
 
وسایل سرگرمی و راحتی
بالشِ مهاجرت، دیده‌حایل، پتو و…
بروشورهای مربوطه به سفرتان و مداد
کتاب و خبر نامه
بازی(بازی فکری یا این که هر بازی دیگری)
کتابچه راهنما، کتاب گویش، نقشه و…
هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 116 تاريخ : دوشنبه 31 مرداد 1401 ساعت: 13:02

آغاز نگاهی می‌اندازیم به مجموعه دوم، یعنی زمانی با گروهی از دوستان که به طور کامل تجربیات کوهنوردی دارا هستند و مرتبا با آن ها به کوهنوردی میروم، یک دسته تشکیل می دهیم. هدلایت کوهنوردی ما خیلی سریع جنبش می کنیم و کلیه بسیار سرحال و مجهز میباشند و به خیر و خوبی میتوانند در هر جایی و به اندازه ۲۰ تا ۴۰ کیلومتر در یک روز معمولی کوهنوردی نمایند. کوهستان مارکت این نوع کوهنوردی خیلی فراتر از سطح میانگین میباشد و چیزی مشابه کوهنوردی درتوان فوق‌العاده و حرفه ای (طی کردن فاصله‌های بسیار وقت گیر با سرعت خیلی بالا) میباشد.
 
کلیه ما به واسطه مجموعه‌های کوهنوردی متفاوت یکدیگر را می شناسیم و در فیض می‌‌دانیم قادر خواهیم بود با به عبارتی سرعتی که داریم، ادامه دهیم. پس هیچوقت مشکلی برای کنار هم نگه داشتنمان نیست. اگرچه حتی باطن این مجموعه هم کسانی می باشند که خیلی بهتر ما‌را پشت راز میگذارند. زمانی پای سرعت فی مابین باشد، آن‌ها اسباب مازاد برای کوهنوردی یاور خودشان دارا هستند. با این اکنون تحت عنوان یک نقص‌ درین مجموعه در لحاظ گرفته نمی شود زیرا کلیه ما کوهنوردان با سابقه‌ای هستیم.
 
زمانی راهی می‌شویم معمولا یک مجموعه ۲ تا ۱۰ نفره هستیم که از هر جایی حضور دارا هستند و هیچ‌وقت هم تعداد بیشتر از این نمی شود. معمولا برای کوهنوردی‌های خاص یک نفر سرپرستی تیم را بر عهده میگیرد که ولی خیلی قانونی وجود ندارد. در صورتی هم کسی نظری در زمینه‌ی مسیر داشته باشد، رد نمی شود و به حرفش گوش میدهیم تا ببینیم چه پیش میاید.
 
به این ترتیب با پیش بینی آحاد نکات بالا، هنگامی پای جستن راه و روش به در بین می آید، اعضاوجوارح به خیر میتوانند از خودشان حفظ نمایند. همگی ما امکانات مطلوب یاور خودمان داریم و حدودا مسیریابی بلدیم؛ به این ترتیب در حالتی که از هم غیروابسته شویم به‌این ادله میباشد که برخی از جوارح در سرعت بالایی که داریم، ناگهان توقف و ژرف اندیشی می‌نمایند یا این که حتی آغاز به دویدن می‌نمایند. به هرحال ما در نقطه پايان یکدیگر را خوا هیم روءیت کرد.
 
 
 
کوهنوردی با اعضای انجمن کوهنوردان
هنگامی با اعضای انجمن، کوهنوردی می کنیم، خیلی قانونی‌خیس از دیگر مواقع میباشد. در‌این حالت رهبران منتخبی حضور دارا‌هستند که سرپرستی مجموعه را بر عهده میگیرند. اما اینگونه چیزی هم حقیقتا مورد نیاز میباشد زیرا مدام اشخاص جدیدی میایند و به همین انگیزه بایستی نرم افزار‌ریزی بیشتری شکل گیرد و مورد نیاز میباشد رسیدگی‌هایی صورت پذیرد تا تیم را بتوان عالی در دست گرفتن کرد.
هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 92 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 18:28

آیگر(The Eiger)، کوه‌های آلپ برن، سوئیس: ترفیع از این کوه یکی صعودهای اصلی دربین کوهنوردان اروپایی میباشد. یک مسیر بسیار خطرناک و در عین درحال حاضر دارای شهرت برای ترفیع دارااست. هدلایت کوهنوردی این قله از حرفه کوه آلپ، دیرتر از قله‌های دیگر فتح شد. کوهستان مارکت (برای نخسین بار در سال ۱۹۳۸) اینجانب تعدادی باری از آن ترفیع کرده‌ام. هنگامی که آب‌وهوا عالی باشد، مشکلی پیش نمی‌آید البته این قله دشوار ، وضعیت جوی بار منحصر به خویش را داراست که می تواند خطرناک باشد.»

- بن نویس (Ben Nevis)، لوچابر، اسکاتلند: «بلندترین نقطه انگلیس، در فصول گوناگون وضعیت مختلفی داراست. در فصل‌زمستان سطح آن از برف پوشیده می گردد و برای ترفیع در برف ایده‌آل و در تابستان که برف‌ها آب میشوند، برای ترفیع صخره‌ای مطلوب میباشد. کوه‌‌های جانور در انگلیس شاید از بسیار از کوه های دنیا کوچکتر باشند البته چشم انداز‌ها و مسیرهایی دارا‌هستند که اندازه خرد آنان‌را جبران می‌نماید. بن نویس مهارت‌ کوهنورد را به بحران می کشد و به کوهنوردان انگلیسی بسیار مجاورت میباشد.»

- آناپورنا (Annapua)، هیمالیا، نپال


دهمی قله بلند و مشقت بار دنیا. در سال ۱۹۵۰ آناپورنا اولی قله با طول بالای ۸۰۰۰ متر بود که فتح شد، سه سال پیش از اندازه‌گیری چیره قله اورست. نصیب جنوبی این قله در لیست ترفیع بخش اعظمی از کوهنوردان عالم جای دارد.»

- قله آراپیلز (Mount Arapiles)، ویکتوریا، استرالیا


این کوه یک کدام از شایسته ترین جای ‌ها برای صخره‌نوردی میباشد. همگی چیز از مسیرهای مشقت بار و راحت گرفته تا مسیرهایی که صخره‌نورد خویش بایستی طناب‌ها را قرار دهد. زمین های متعددی برای استراحت وجود داراست و از بالای آن می توانید چشم انداز روستای زیبای ناتیموک را که در به عبارتی قربت جای‌دارد ملاحظه کنید.»

- فانتین بلیو (Fontainebleau)، ال دِ فرانس (Île-de-France)


در جنوب پاریس، در فانتین بلیو یک بیشه اسرارآمیز وجود دارااست که آکنده از تخته سنگ میباشد. از‌آنجا که طول این تخته سنگ‌ها ۱۲-۱۵ فیت میباشد، برای ترفیع از آنان نیازی به طناب ندارید. دور و بر این صخره‌ها خبری از سوزوسرما و آب‌وهوای افتضاح نیست اما گشوده هم می توانید برای آزمایش مهارت های خویش از آنان بالا بروید. شما می توانید ساعات در‌این حوزه‌ سرگرم گردید آن‌ هم فارغ از دوبار بالا رفتن از هر صخره. این حوزه‌ برای ترفیع از صخره‌ها بسیار قشنگ میباشد.»

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 101 تاريخ : شنبه 29 مرداد 1401 ساعت: 14:24

کارابین‌ها اندازه‌های مختلفی دارا هستند. کارابین‌های والا را به راحتی می‌اقتدار در چنگ نگه داشت، سریع‌خیس می توانید در آن ها طناب بگذارید و وسایل بیشتری را باطن خویش نگه می‌دارا هستند. هدلایت کوهنوردی معمولا با دستگاه رایپل و بیلای به کار گیری میگردند. کوهستان مارکت کارابین‌های خرد مدل‌خیس می باشند و تعداد بیشتری از آنان را می توانید هم پا خویش ببرید البته گذاشتن طناب باطن آنها طاقت فرسا‌خیس میباشد.

هنگامی می خواهید کارابین بخرید، می بایست به واحد سنجش گشوده شدن دروازه آن و دکمه گشوده شدن دروازه توجه نمایید. هر چه کارابین خرد‌خیس باشد، ترازو گشوده شدن دروازه هم ذیل‌خیس میباشد.

واحد سنجش گشوده شدن دروازه تحت، منجر گیر کردن انگشتان در میان دروازه و بدنه کارابین می شود. ممکن هم می‌باشد که آنقدر گشوده خواهد شد که نتوانید آن را به راحتی ببندید. اندازه‌ای مطلوب میباشد که گشوده و بسته کردن کارابین را شل‌خیس نماید.

وزن کارابین
در مجموع هرچه وزنی که با خویش برای ترفیع میبیرید کمتر باشد، خوب میباشد. البته گزینش کارابین های مدل‌خیس مدام شایسته ترین گزینش وجود ندارد. کارابین‌های مدل معمولا خیلی خرد میباشند و وصل کردنشان به طناب یا این که کمربند میتواند طاقت فرسا باشد. همینطور این کارابین‌ها از بدنه نازک‌تری استعمال می‌نمایند که یعنی مقاومت آنان و عمرشان ذیل میباشد. نازک بودن بدنه کارابین همینطور سبب پاره شدن طناب می شود.

اقتدار کارابین
توان کارابین‌ها در سه جهت انتخاب می شود: طولی (پایه تعالی)، پهنا بغل (اساس خرد) و پهنا هنگام گشوده بودن (اساس تعالی گشوده یا این که «دروازه گشوده»). این سه مقدار پس از اخذ استانداردهای UIAA و CE، بر بدنه کارابین‌ها هک میگردند و تاهنگامیکه به صحت از آنها استعمال بکنید، مشکلی پیش نمی‌آید. اقتدار دروازه گشوده و اقتدار اساس خرد حدودا در کلیه کارابین‌ها مختلف میباشد.

چه‌طور می‌قدرت از امتیازهای اقتدار به کارگیری فرمائید: در شرایطی که روند گزینش‌ کارابین شما به یک سری کارابین محصور که مطلوب مدل ترفیع شما می‌باشند، رسید، به توان کارابین‌ها نگاه نمائید. درصورتی که دو کارابین داشتید که فقط در امتیاز اقتدار تفاوت دارا‌هستند، خوب میباشد که کارابین کارکشته‌خیس را بخرید. دقت داشته باشید که کارابین‌های خرد‌خیس معمولا و خیر مدام از کارابین‌های تعالی‌خیس ضعیف‌خیس می باشند.

 نکته‌ای درمورد احتمال گشوده شدن هنگام سقوط: فشاری که هنگام سقوط به کارابین وارد میگردد، می تواند سبب ساز گشوده شدن و یا این که شکستن آن خواهد شد. کارابین به دلایل پایین میشکند:

اینرسی دروازه بر کشش بدنه غلبه می‌نماید و دروازه سرجای خویش گیر می‌نماید.
دروازه به جسم دیگری واکنش نماید و بشکند.
برای نگهداری از خویش در قبال این نوع فساد کارابین، کارابین‌هایی با دروازه‌های خاص و یا این که کارابین‌های مقاوم را تعیین نمائید. همینطور میتوانید از کارابین‌های قفل دار یا این که کارابین‌هایی که برای گشودن دروازه‌شان بایستی اقتدار بیشتر استفاه نمائید، بخرید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 82 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 15:14

برای سفرهای یک شبه و کمپ زدن در جایی که درختان متعددی در آن جای وجود دارااست یک خیمه تخت آویز قادر است جایگزین بهتری نسبت به خیمه های سنتی باشد. هدلایت کوهنوردی ولی این یک تصمیم فردی میباشد که شما یک خیمه سنتی تعیین فرمائید یا این که بخواهید داخل خیمه تخت آویز شب را بگذرانید. کوهستان مارکت مساله اینجا میباشد که بعضی دوست ندارند به طور آویزان و معلق بخوابند زیرا خواب راحتی نخواهند داشت. پیش از خرید خیمه تخت آویز مسلما یکی از را از دوستان تان بگیرید و چند دفعه در آن بخوابید تا هم عادت نمایید و هم متوجه تفاوت سبک سنتی با خیمه تخت آویز گردید.

خیمه تخت آویز: مزایا

برای فعال سازی نیازی به محل مسطح وجود ندارد.
پوشش گیاهی روی زمین را حاد نمی نماید.
تخت آویز های فوق مدل از کل چادرها مدل خیس و توده و جور خیس میباشند.
در شکل استعمال در فصل تابستان، خنک خیس از خیمه های سنتی میباشند.
نگران حیوان‌ها وحشی نخواهید بود.
خیمه تخت آویز: معایب

سوای وجود دو درخت ستبر و سفت نمی قدرت آن را نصب کرد.
نسبت به خیمه سنتی هوای سرد و باران بیشتر در آن نفوذ می نماید.
این نوع تخت آویز برای دو نفر وجود ندارد یعنی فضای کافی دو نفره ندارد.
آنچه برای خیمه تخت آویز نیاز دارید:

شما هم می‌توانید اجزای متعدد خیمه تخت آویز را به طور غیر وابسته غیر وابسته بخرید هم میتوانید پکیج بدون نقص را همدم با موردها تحت خریداری نمائید:

تخت آویز

ابزار آویز

تحت انداز تخت آویز

رو انداز بارانی تخت آویز

پشه سد

بعضا از چادرهای تخت آویز دارنده ردیف های مدل برای خیمه زدن به مدل سنتی میباشد. وزن لایه ی زیرین تخت آویز صرفا یک کیلو میباشد و در وضعیت ماکزیمم نهایتا یک کیلو نیم وزن دارااست. (دقت: همت فرمایید در طول تعیین و خرید متاع وزن تمام اجزا را اکانت نمائید زیرا تخت آویز صرفا به عبارتی لایه ی زیرینی که به دیرک یا این که درخت وصل میکنید وجود ندارد.) همینطور مطمئن گردید که تخت آویز شما استانداردهای مواد مقاوم در قبال شعله حریق را داشته باشد.

خیمه تخت آویز و سیستم تخت آویز یا این که ننو برای بک پکر ها: بعد ها مطلوب این تخت آویز ها سبب ساز گردیده تا مدل باشند. بعضی از سبک ها به اندازه ای می‌باشند که یک آدم قد بلند داخل آن مکان بگیرد. ولی خیمه تخت آویز در اندازه های مختلفی جانور میباشد که پیش از خرید میتوانید با قد خویش ان را بسنجید. مدلهای فوق مدل برای به دست کم رساندن وزن از پارچه های نازک استعمال می نمایند. ملاحظه کنید که عدد دنایر هر چه کمتر باشد خیمه تخت آویز وزن کمتری داراست که می‌تواند مطلوب کوله ی شما باشد.

چادرهای تخت آویز اختصاصی ماشین خواب ها: درصورتی که قصد دارید یک شب را در تخت آویز خویش بگذرانید و اینکه مجاورت کمپ هم نباشید، پیش از تصمیم گیری برای اضافه کردن اسباب و اثاث جانبی تخت آویز بایستی آب و هوا را هم در لحاظ داشته باشید. تفاوت دراین مکان میباشد که مایحتاج وجود ندارد به طبع فرآورده سبکی بخرید و با خویش در کوله حمل فرمائید. شما میتوانید همپا خیمه تخت آویز خویش اثاثیه جانبی را نیز ببرید به دلیل آن که دارااست با ماشین هجرت میکنید. سبک های گران‌قیمت چندین تخت آویز را با یکدیگر ترکیب میکنند تا شما تجارب ی بهتری از کمپ زدن و ماندن در دور و اطراف های بیرونی داشته باشید.

 

نکاتی برای نصب تخت آویز یا این که ننو

زاویه طناب را ۳۰ رتبه در حیث بگیرید: تخت آویزی که درین زاویه نصب میکنید، به اندازه کافی به شما این اذن را میدهد تا در فضای آویزان و خمیده ای قرار بگیرید، اما این زاویه آنقدر خم و معلق وجود ندارد که منجر درد در حوزه‌ کمر شما گردد. در صورتی نمی توانید در زاویه ۳۰ رتبه تخت آویز را ببندید هیچ اشکالی ندارد به این دلیل‌که یه خرده افتادگی و خم شدن خیلی عالی میباشد تا بخواهید شب را روی زمین تخت و صاف بگذرانید.

در یک زاویه بخوابید: با خم کردن تن خویش نزدیک به ۱۰-۱۵ سکو با مسافت از خط مرکزی ترازو خم شدن کمر و پشت خویش را به دستکم برسانید.

تخت آویز یا این که ننو سردتر از خیمه میباشد: در تخت آویز ترازو سطحی که در معرض هوای سرد قرار می گیرد بیشتر از یک خیمه سنتی میباشد. به این ترتیب، خلال یک زیرانداز تخت آویز مطلوب، عالی میباشد یار خویش کیسه خواب گرم نیز داشته باشید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 76 تاريخ : چهارشنبه 26 مرداد 1401 ساعت: 13:35

خرس ها تازمانیکه شما و دیگر آدم ها را نبینند، موجوداتی کناره گیر و بی آزار می باشند. وقتی که آنها‌را دیدید، می بایست مانند یک مهمان خوش خلق و خوی در همسایگی آنان خلق و خوی نمایید. هدلایت کوهنوردی گزارش هجوم ها خرس ها به بشر ها، بسیار نادر است و مجموع آنها نیز در قلمروی خرس ها و آسوده انگاری بشر ها روی میدهد. پس احتمال حمله ها خرس به بشر ها در کوهنوردی بسیار تحت میباشد . کوهستان مارکت برای کمپانی در عصر آنلاین پیشگیری و تقابل با حمله جانوران اینجا کلیک کن

درایت از وجود خرس ها
از آنجایی که شما در قلمرو خرس ها یک مهمان به اکانت می‌آیید، بایستی بدانید که در قلمروی آن‌ها چه‌گونه اخلاق نمایید. خرس ها مدام پیرو خوراک میباشند و دوست دارا هستند معدود ترین زحمت را برای دسترسی بدین طعام خرج نمایند. تعدادی نکته ی ایمنی در قلمروی خرس ها :

کوشش نمائید با گروهتان ، آیین نامه هایی در مواجه با خرس استیناف فرمائید. مطمئن گردید همگی ی دسته شما، این نکته را فهم و شعور کرده اند که مواجه با خرس امری خطرناک میباشد و با یک جنبش خطا میتوانید جان خویش و همنوردانتان را به خطر بیندازید.
گوش های خویش را برای شنیدن صدای خرس ها تیز نمائید! مکان پاها ، مدفوع آن‌ها ، پوشش های گیاهی دست خورده، مکان پنجه ها روی تنه درخت، سنگ های جابجا گردیده و کنده های کوچک گردیده، از نشان های وجود خرس هستند.
پیش از اینکه وارد فضا هایی گردید که از وجود خرس در آن مطمئن میباشید، یک قوطی اسپری ضد خرس با خویش داشته باشید البته بدانید کی و کجا از آن استعمال فرمایید.
به طور تیم جمعی کوه‌نوردی فرمایید . با اینکار دوستانی برای سخن دارید . اعتنا داشته باشید با ساخت صدا میتوانید به خرس ها هشدار دهید که به قلمروی آنان مجاورت می‌شوید.
در‌صورتی‌که در محیطی طوفانی که باد شدیدی درآن می وزد، کوهنوردی می‌کنید ، بوی شما به مشام خرس های جلوتر نمیرسد و شانس دیدن و مواجه با آنان بیشتر میباشد. کارایی فرمایید در‌این نقاط صداهای بیشتری ساخت و ساز نمائید تا به آنها اخطاری بدهید.
همت فرمائید اطراف کمپ خویش را پاک نگه دارید و کل آشغال ها و مواد غذایی را با خودتان ببرید . با این شغل مطمئن می‌شوید که خرس ها برای دسترسی به طعام، به کمپ قبل شما گشوده نمی گردند .


نکـــــات بیشـــــتـر:
 

نقاطی که در آن کوهنوردی میکنید را بشناسید. کوهنودری در چمنزار ها، نوک قله ها، تپه ها و…این شانس را به شما می‌دهد که از بدور خرس ها را مشاهده کنید. این در حالی میباشد که کوهنوردی در دور و اطراف های مالامال همهمه مثل نزدیک کاریزها ،بیشه های انبوه و رودخانه ها صدا و بوی شمارا می پوشاند و شانس مواجه با خرس ها را ارتقا میدهد.
از بسته های پلاستکی و باکس های منحصر درب دار برای طعام و به دور ریختنی های خویش به کارگیری نمائید .
تک تک مواد غذایی، آشغال ها و موادی که بوی آن به مشام خرس ها میرسد را در کیسه های اختصاصی خرس بریزید. دو درخت را در مسافت ۶۰ متری از اردوگاه که دست کم ۶ متر از هم مسافت دارا هستند معین فرمایید و غذاهایی که به وسیله مشام خرس احساس می‌شوند را از آن معلق فرمائید.
در دور و اطراف هایی که احتمال وجود خرس میباشد در چادرتان طعام نخورید و ابدا موادی که بوی آنها به مشام خرس میرسد را در چادرتان نگه ندارید . این مواد دربرگیرنده خمیردندان ، بو ، مواد غذایی و آدامس ها و به صورت آحاد هر موادی که دارنده بوی خاصی است ،می گردد. عملکرد نمائید خرقه هایی که هنگام پخت و پز به بدن دارید را هنگام خواب از بدنتان بیرون فرمایید و لباسی تازه بپوشید.
تقرییا ۶۰ متر ذیل خیس از چادرتان آشپزی فرمایید. حتی خوب میباشد که ۱٫۵ کلیومتر پیش از برپایی کمپ، در جایی توقف فرمایید و غذایی بپزید. به هیچ عنوان خوراک و یا این که آشغال های خویش را در چادرتان گشوده نکنید .
مجموع ظروف غذایی خویش را بعد از اتمام شام، بشویید. این فعالیت را زیر خیس از ۶۰ متر از کمپ خویش ایفا دهید .

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 95 تاريخ : سه شنبه 25 مرداد 1401 ساعت: 19:15

یکی مهم ترین لوازمی که در سفرهای کوهنوردی مطلقاً بایستی همپا شما باشد فلاسک کوهنوردی میباشد. فرقی نمی نماید که در فصل گرما قرار دارید یا این که سوز‌و‌سرما، به یاور داشتن یک فلاسک برای گرم و یا این که خنک نگه داشتن آب میوه سبب می‌گردد تا مسافرت شادی بخش تری را تجربیات نمائید. هدلایت کوهنوردی فلاسک کوهنوردی: فلاسک را نیز همانند بقیه اسباب و اثاث کوهنوردی می بایست از اشکال کیفیت خوب و با دوام گزینش نمائید. کوهستان مارکت اگرچه در مقایسه با بقیه امکانات ارزش بالایی ندارد، البته یک فلاسک بهتر به هر جهت شمارا از صرف مخارج دوباره غنی می نماید و علاوه بر هجرت نیز نگرانی از بابت سرد شدن آب میوه و غذای خویش نخواهید داشت. ولی این فلاسک به حیث سایز و بقیه خصوصیات بایستی چه خصوصیاتی داشته باشد؟ در‌این مقاله یک راهنمای خرید جامع برای فلاسک کوهنوردی در مشت شما قرار گرفته میباشد.

بیشتر بدانید: نحوه های تصفیه آب در طبیعت گردی و کوهنوردی

ساختار فلاسک و گونه های آن
فلاسک در واقع یک محیط دوجداره میباشد که با حذف هوا، فی مابین دو جداره خلاء برقرار گردیده است. براین اساس زمانی که مایع داخل محیط قرار میگیرد، گرمای آن کارکشته به عبور از عدم وجود وجود ندارد. در سود دمای باطن محیط اثبات باقیمانده و مایع سرد نمی‌شود.

شاید فکر کنید که فلاسک فقط برای مراقبت آب جوش و دمنوش پیاده سازی گردیده است، ولی شما از یک فلاسک میتوانید برای گرم نگه داشتن غذاهای مایع داغ نظیر سوپ نیز به کارگیری فرمایید. افزون بر آن فلاسک هایی برای محافظت مواد غذایی جامد نیز تاسیس شده است. این فلاسک ها به طور محیط های بزرگی می باشند که باطن آن ها ظروف یک سری طبقه برای لبریز کردن مواد غذایی جامد قرار گرفته میباشد.

فلاسک ها فقط برای محافظت مایعات گرم پیاده سازی نشده اند. بلکه سوز‌و‌سرما را نیز در خویش محافظت می نمایند. به این ترتیب از آنان می‌قدرت برای سرد نگه داشتن آب میوه ها در فصول گرم سال نیز بهره برد.

 

اندازه و گنجایش فلاسک
از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید بایستی به آن اعتنا نمایید، اندازه و سایز فلاسک میباشد. در واقع این پارامتر میباشد که گزینش می نماید شما قدرتمند به برداشت چه وسعت از آبمیوه و یا این که ماده غذایی برای مهاجرت خویش خواهید بود. اگرچه فلاسک های تبارک گنجایش بیشتری دارا هستند و گرما را تا ساعتها بیشتری در خویش نگهداری می نمایند، البته برای سفرهای کوهنوردی خوب میباشد فلاسکی را گزینش فرمایید که هم پاسخگوی نیاز شما باشد و هم وزن متعددی نداشته باشد.

 

ایمنی فلاسک کوهنوردی
ایمنی فلاسک باکیفیت ایجاد کرد بدنه آن مرتبط میباشد. فلاسک هایی که چگونگی ایجاد کرد خیر ندارند، علاوه بر تکان ممکن میباشد به راحتی مبتلا نشتی، تر شدن وسایل و سوختگی شما خواهد شد. معمولاً فلاسک های پیچی امنیت بیشتری نسبت به فلاسک های دکمه ای و روزنه‌ ای دارا هستند.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 90 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 17:48

این طناب با خواص الاستیکی، امکان کشش بالایی دارا‌هستند و همین خصوصیت سبب گردیده که کاربرد عمده آن در حمایتهای ترفیع و امان در هنگام فرود باشد، هدلایت کوهنوردی کوشش آن به این شکل میباشد که در هنگام سقوط شخص ترفیع کننده به جهت خواص الاستیکی در تحت ترین نقطه سقوط. کوهستان مارکت فشار را تقسیم کرده واز داخل شدن ضربه ناگهانی به کمر سقوط کننده پرهیز می نماید.

طناب دینامیک به جهت برابر بودن فن های داخلی و فرآورده آن موقعیت ارتجاعی داراست و هنگام سقوط کوهنورد مقداری ارتقا ارتفاع میابد که در سود سبب کاهش معیار ضربه وارده به کوهنورد می‌گردد. کاربرد اساسی آن در جایی میباشد که احتمال سقوط وجود داشته باشد، مانند سنگنوردی و یخنوردی.

اشکال طناب کوهنوردی استاتیکی


این نوع طناب در اصل خواص الاستیکی ندارد و این خصوصیت سبب ساز گردیده که طناب قابل قبولی جهت شغل های نجات از قبیل بالا کشیدن ، فرودهای تک نفره و حتی دو نفره، طناب ۵۵  و شغل های دیگر از قبیل صعودهای همگانی داخل غارها و حمل توشه باشد.

توان تحمل فشار و همینطور ضریب کشش طناب در قطرها و مدلهای متعدد مختلف میباشد به همین ادله موسسات تولیدکننده، همپا طناب، ویژگی ها فنی آن را هم ارائه می کنند.

فن های داخلی آن مقداری شرایط بافت مارپیچی داشته و فاقد وضعیت ارتجاعی بوده و کاربرد آن بیشتر در جایی میباشد که بر روی طناب ترفیع و فرود اعمال می‌گیرد. مانند غارنوردی و ترفیع زمستانی هیمالیایی

تحمل شوك : شوك ناشی از وزنه ای با عدد معین گردیده در جدول استاندارد از طول یک متر

تحمل وزن : تحمل وزنی با عدد معین گردیده در جدول استاندارد. در حین طناب سوای هیچ سقوط و شوکی.

 

توان تحمل فشار و همینطور ضریب کشش طناب در قطرها و مدلهای متفاوت گوناگون میباشد به همین ادله موسسات آفریننده، یاور طناب، ویژگی ها فنی آن را هم ارائه می کنند.

طناب انفرادی


طناب فردی که هر کوهنورد در هر حرفه ای بایستی در کوله خویش داشته باشد. قطر این طناب در بین ۳ تا ۱۱ میلیمتر و ارتفاع آن در بین ۶تا ۷ متر میباشد. این طناب در مواقع متعدد کاربردهای فراوانی داراست، مثلا : تصحیح کردن صندلی اضطراری فرود و ترفیع ، حمل آسیب دیده و …

اشکال طناب کوهنوردی: تیرول
طنابی که فی مابین دو نقطه مرتفع دو سوی یک دره و یا این که رودخانه، به طور افقی و یا این که شیب دار بسته گردیده و جهت حمل و جابجایی توشه و یا این که اشخاص از آن استعمال می گردد.

نکات ایمنی اشکال طناب کوهنوردی
هیچگاه طناب روی حاشیه تیز سنگ و خاك کشیده نشود.
مواظب باشید که طناب درون مواد روغنی نیفتد.
طناب را فقط با آب سرد یا این که بسیار ولرم بشویید . در شکل نیاز از مواد شستشو ای که برای پوست بشر مضر نیستند، مانند صابون خانگی ، مایع سرویس بهداشتی، شامپو و … نیز می‌توانید به اندازه نادر به کار گیری فرمائید.
طناب شسته گردیده را به دور از تابش بدون واسطه آفتاب و منابع حرارتی دیگر پهن فرمایید تا جریان هوا آن را کم آب کند.
هنگام ترفیع های پشت سرهم از هر دو رمز طناب به کارگیری نمایید تا پیچش ، اصطكاك و ساییدگی در آحاد طناب تقسیم خواهد شد.
تعداد شوك هایی که یک طناب میتواند تحمل نماید محصور میباشد، به این ترتیب از کارهایی که شوك های پی در پی به طناب وارد می سازد، مانند بکسل ماشین ،طناب کشی و …طناب کوهنوردی جلوگیری فرمائید.
از طناب سایر افراد که نمیدانید چه فشارها و شوك هایی را تحمل نموده است، در صعودهای بدون شوخی به کارگیری ننمایید.
بیشتر بدانید:۱۰ عامل برای استعمال از باتوم کوهنوردی عالی

حرف اخر


میتوان اظهار‌کرد طناب حیاتی ترین ابزار در کوهنوردی فنی به‌حساب می‌آید و نیز با اعتنا به توسعه تکنولوژی در ساخت ابزار و تخصصی شدن کوهنوردی، نکاتی که مرتبط با بکارگیری و به کار گیری از طناب است، دارای اهمیت می کند.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 23 مرداد 1401 ساعت: 18:45

زیراندازها به سه نوع مهم تقسیم می گردند، خویش بادشو یا این که Self Inflate: گرانترین و شایسته ترین نوع از زیراندازها، همین نوع خویش بادشو می‌باشد، هدلایت کوهنوردی هوا عنصر اساسی این نوع زیراندازها، برای ساخت عایق دمایی دربین شما و زمین میباشد. از مزیت های این زیراندازها، گشوده و بست کردن بسیار ریلکس، فارغ از نیاز به پمپ باد و یا این که به کار گیری از ریه در وضعیت مسافرت می باشد. کوهستان مارکت ساخت و ساز سطح قابل انعطاف، مناسب و مطلوب برای بخشها صخره ای و آماده آوردن بیشترین معیار عایق دمایی یا این که R value بین باقی تحت اندازها ، از مختصات این نوع از زیراندازها است. همینطور ساختار سلولی و فیبری این زیراندازها موجب کاهش وسعت و وزن آنان گردیده و برای دوست داران ابزار مدل، یا این که کوهنوردان ماهر که ترفیع های بلند دارا‌هستند بسیار مطلوب است.

از معایب این نوع نیز می شود به احتمال جراحت ریلکس خیس به بدنه زیرانداز، اشاره نمود. البته در زیرانداز های کنونی با ساختار سلولی همت گردیده این گزینه تا حدی رفع گردد و معیار خروج هوا از ترک ساخت گردیده به دست کم رسد.

بادی یا این که Air Construction :

همانگونه که از نام آن پیداست این نوع زیرانداز مثل مثال گذشته بادی میباشد با این تفاوت که نیاز به باد شدن به وسیله نیروی فیزیکی بیرونی داراست، این نوع تحت انداز مجموع مزیت های نوع خویش بادشو را داراست.

معمولا هنگفت خیس و حجیم خیس از نوع خویش بادشو است، و در بیشتر موردها به شدت در مقابل ترک شدگی جراحت پذیرند و همت خویش را تخت‌گاز از دست می‌دهند. شایان بیان میباشد که اکثر زیراندازهای حرفه‌ای بازار که بوسیله شرکتهای مطرح ساخت و ساز می گردند، دارنده کیت تعمیر می باشند که به راحتی می‌توانید خویش حتی‌در ارتفاع هجرت پنچری زیرانداز را بگیرید و از بابت ترک شدگی نگرانی نداشته باشید.

سلول فومی یا این که Cell Foam:

 

این نوع زیرانداز در دو نوع لوله ای یا این که زیرانداز آکاردئون در بازار مو جود هست. ساده ترین زیراندازهای کیسه خواب، زیراندازهای فومی هستند که دارنده معیار عایقی مطلوب و در برخی گونه های آن، استاندارد عایق بسیار بالایی دارا‌هستند که مطلوب ترفیع های هیمالیایی و استراحت روی سطح یخ هست.

از مزایای آن قابلیت برپایی و بهره‌برداری از آن در لحظه، راحتی به کار گیری و مقاومت بالا در مقابل سطح ها خشن طبیعی میباشد. همینطور بها مطلوب این نوع از زیرانداز نسبت به بقیه اشکال زیراندازها، قادر است دلیلی برای گزینش این آیتم باشد. ولی از معایب اساسی این نوع زیرانداز به حجیم، هنگفت بودن و رنج حمل آن اشاره نمود.

شایسته ترین زیرانداز کیسه خواب: عنایت وزن و اندازه بسته بندی
هرچه فاصله پیمایش شما بیشتر باشد، واحد سنجش توشه کوله پشتی مساله اصلی تری خواهد بود. فکر کنید در باشگاه برای ۵ جنبش دمبل، وزنه ۴ کیلوگرمی خویش را به ۵ کیلو تغییردهید، درین تعداد، جنبش تغییری محسوس برای شما نخواهد داشت، البته فکر کنید برای ۵۰ جنبش دمبل وزنه ۳ کیلویی را به ۴ کیلو تغییر و تحول دهید، یقینا ترازو خستگی شما به مراتب بیشتر از ۵ تکان ۵ کیلویی خواهد بود. لذا یکی‌از فاکتورهای اساسی برای پیش بینی در خرید زیرانداز وزن و شاید وسعت آن میباشد.

عنایت ارتفاع و پهنا زیرانداز


ارتفاع و پهنا زیرانداز برای کوهنوردان از عنایت ویژه ای شامل است، یکی‌از فاکتورهای اساسی در خرید زیرانداز که در خرید مطلقا می بایست به آن اعتنا خواهد شد تناسب قد تحت انداز با قد شما است.

در صورتی‌که زیرانداز خرد باشد خلال اینکه خواب ریلکس شما و آزادی فعالیت شمارا در زمان شب میگیرد، در مواقعی سعی خویش را از دست می‌دهد و موجب سرمازدگی شما شود.

زیراندازها در دو نوع مومیایی یا این که تخت عرضه میگردند که در سبک مومیایی پهنا کتف زیاد و در پا معدود می‌شود. این آیتم مطلوب اشخاصی میباشد که در حین شب تغییر تحول شرایط نداده و ترجیح می‌دهند ابزار آنان وزن و وسعت کمتری داشته باشد.

بیشتر بدانید:شایسته ترین برند های کفش کوهنوردی اهل ایران

در سبک تخت، پهنا زیرانداز یکنواخت است و معمولا زیرانداز رمز و ته مشخصی ندارد. برای کسانی که دوست دارا‌هستند ریلکس خیس بخوابند و در حین خواب سوای دردسر جابجا شوند، این آیتم مطلوب خیس هست. خلال این زیراندازهای تخت می تواند نقش کفی خیمه و یا این که زیرانداز نشیمن گاه ریلکس تری را برای شما ساخت نماید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 84 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 14:28

تمرینات فارتلک در آمادکی کوهنوردان – دوچرخه سواران کوهستان – اسکای رانر ها. تمرینات فارتلک یک کدام از گونه های تمرینات هوازی میباشد که برای تمامی دوندگان بالای ۸۰۰ متر کاربرد داراست و میتواند تحت عنوان بخشی از اپ تمرینی برای هدف ها متعدد آیتم به کارگیری قرار گیرد. هدلایت کوهنوردی امروزه شما در ورزشهایی نظیر کوهنوردی – دوچرخه سواری – دوچرخه کوهستان – دوی کوهستان یا این که اسکای رانینگ به شرطی که از نگاه ترازو ضربان قلب و کار در محدوده ی فشار میانگین و مداوم کار نمائید. کوهستان مارکت در واقع یک تمرین فوق العاده ی فارتلک fartlek اعمال می دهید که بسیار برای استعداد و تقویت اندام ها – عظلات – تاندون ها – مفاصل و قلبی و عروقی اثر گذار میباشد

شما زمانی در فضا کوهستان؛ دوچرخه سواری – کوهنوردی یا این که دوی کوهستان جاری ساختن میدهید در واقع نوعی تمرینات فارتلک fartlek میباشد که به جهت شیب و ساختار ناهموار کوهستان به غیر از تقویت برون ده قلبی عروقی؛ از حیث شغل دامنه ی عضلانی که به یک نوع یا این که طریق محصور وجود ندارد یاری کرده و زخم های عمل در یک محدوده ی ورزشی را تماما کاهش داده و از در بین میبرد

واژه و کلمه فارتلک (fartlek) کلمه و واژه ای سوئدی میباشد به معنای بازی با سرعت

برای نخسین بار این تمرینات در سال ۱۹۳۷ به وسیله آموزگار سوئدی گوستا هولمر برای دوندگان استقامتی ابتکار عمل شد؛ اصل اولیه این تمرینات بازی با سرعت و تغییر تحول سرعت دویدن در مقطع های متعدد میباشد؛ در واقع تمرینات فارتلک نوعی از تمرینات اینتروال می باشند چرا‌که در‌این نوع از دویدن ها نیز شخص در بازه زمانی ای وقتی مبادرت به ارتقاء و کاهش سرعت دویدن می‌شود.

فواید تمرینات فارتلک:

بهبود و بسط گنجایش هوازی و قلبی عروقی

بهبود و بالا بردن استقامت عضلانی

روشی میباشد برای هم زمان کردن تمرینات با شدت بالا با تمرینات نادر شدت در یک گرد‌همایی تمرینی برای منفعت بردن از فواید هر دو گروه از تمرینات

جایگزینی مطلوب برای تمرینات هوازی وقت گیر دوران

روشی مطلوب برای پیشگیری یکنواختی و ساخت و ساز تنوع در تمرینات هوازی

تمرینی مطلوب برای همسان سازی موقعیت مسابقه به این دلیل که تغییر و تحول سرعت های انجام شده در‌این تیم از تمرینات شبیه تغییرات سرعت در هنگام مسابقه میباشد

بکارگیری ماهیچه‌ها اندام تحتانی در دامنه بدون نقص حرکتی و پیشگیری از زخم های پرکاری ناشی از شغل عضله‌ها در دامنه محصور

درپی به معرفی گونه های تمرینات فارتلک خوا‌هیم پرداخت؛ که هر شخصی می‌تواند با دقت به سطح امادکی خویش از یک یا این که یک‌سری گزینه از آنها فایده پیروز شود

مجموعه اولیه فارتلک های منظم:

فارتلک با مقطع های استاندارد:

درین نوع از تمرینات برهه زمانی های دویدن با سرعت بالا با بازه زمانی ی دویدن های آهسته یکسان میباشد. مثلا شخص تمرین را با ۱۰ دقیقه قابل انعطاف دوی استارت کرده آن‌گاه به زمان یک دقیقه با سرعت ۸۰ تا ۹۰% سرعت بیشینه آغاز به دویدن می نماید و آن‌گاه به بازه یک دقیقه به قابل انعطاف دوی با سرعت میانگین فی مابین ان ها می‌پردازد. شخص می‌تواند با اعتنا به سطح توان های خویش این چرخه را ۶ تا ۱۰ توشه و حتی بیشتر تکرار نماید. (برهه زمانی دویدن با سرعت بالا و تحت قادر است بر حسب نیاز ارتقاء یابد)

فارتلک با مقطع های متناوب:

در‌این نوع از دویدن های فارتلک زمان های ارتقا و کاهش سرعت به صورت متناوب عوض می شود. از جمله شخص آغاز با ۱ دقیقه با شدت بالای ۸۰% سرعت بیشینه آغاز به دویدن می نماید. پس از اتمام آن تمرین را با یک دقیقه با سرعت میانگین ادامه می‌دهد و بعد در تکرارهای آتی ۱۵ ثانبه از فرصت دویدن های لبریز شدت و همینطور دویدن های میانگین معدود می نماید . در همین نمونه تکرار های آتی با ۴۵ ثانیه، ۳۰ ثانبه، و در آخر ۱۵ ثانیه جاری ساختن می‌گیرد و پس از وصال به ۱۵ ثانیه، اینبار به طور صعودی به مجال های برهه زمانی ها می آفزاییم تا مجدد به ۱ دقیقه برسیم. شخص برحسب بضاعت و سطح آمادکی خویش می‌تواند ۴ تا ۵ توشه این چرخه را تکرار نماید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 17:20

از جمله نگرانی بیش تر از اندازه منجر می‌گردد صرفا ناکامی را تصور کنیم و همواره خوف ار طول و حتی واهمه از سقوط از قله را داشته باشیم. هدلایت کوهنوردی علائم جسمی که در‌این‌صورت به وجود می ایند: کم آبی دهن، حس دفع ادرار مکرر، ارتقا ترشح ادرنالین و نشستن عرق سرد بر روی بخش های گوناگون تن میباشد.

در حالتی که بخواهیم به اثر این علائم روی تن از لحاظ پزشکی بپردازیم، در بالا می بایست از تغییراتی که ترشح ادرنالین ساخت‌و‌ساز می نماید کلام بگوییم. ارتقاء هورمون ادرنالین منجر بالا رفتن ضربان قلب و اکسیژن رسانی بیشتر ان به بافت ها میشود، از طرفی مقدار زیاد ادرنالین سبب کشیدگی و گرفتگی عضله ها می‌شود. عدم اعتنا به ان می‌تواند سبب تولید گرفتگی های شدید عضلانی شوند و ادامه ی مسیر را مختل نماید. همینطور ارتقا دفع ادرار هم سبب ساز میشود با بدنی مدل خیس به ادامه ی پروسه ترفیع بپردازید.

کلاً این نگرانی ها می‌توانند دو جنبه ی موءثر و غیر موثر داشته باشند
جنبه ی اثرگذار ان میباشد که موجب ارتقا احتیاط میگردد و از ایرادات احتمالی دوری کرده و اعتنا را بالا می‌برد. البته تاثیرات منفی ان میتوانند بی مسئولیتی هنگام ترفیع و براشفتگی که به سوانح دورازشوخی ختم میشوند باشند. از این رو برای هر کوهنورد یادگیری راه و روش های در دست گرفتن اضطراب و ساخت ارامش فرضی ما یحتاج میباشد. این مسائل معمولی و در عین درحال حاضر اساسی، بدون شوخی گرفته نمی‌شوند و اکثر کوهنوردان فقط به تمرینات و امادگی های جسمانی می‌پردازند که‌این تصور تماما غلط میباشد.

اثر کوهنوردی سلامت بر بهبود مدل معاش روزانه:
با رعایت اصول روانشناسی در کوهنوردی در اصل خویش کوهنوردی به تنهایی یکی دلایل ساخت‌و‌ساز ارامش در بخش اعظمی از اشخاص میباشد و رفتن به کوه به صورت منظم، تاب اوری و تحمل اشخاص را ارتقا میدهد. یک کدام از مهم‌ترین دلایلی که اشخاص شیدا ی کوهستان میگردند همین شم ارامش و تمرکزی میباشد که برای صعود به قله دارا هستند، در حین مسیر تضارب ها و تنش های معاش را رها کرده و از طبیعت لذت می‌برند.

ولی عکس این زمینه را هم فکر کنید، با خیالی وخیم و مشغول خطاها مبادرت به رو به بالا نسبتا سخت می‌کنید ایا می‌توانید تمرکز و انرژی مایحتاج را برای گذر از این مسیر طاقت فرسا داشته باشید؟ مسلما پاسخ منفی خواهد بود. پس به تمامی ی ان چه که در‌این نوشته ی علمی به شما سفارش کردیم عالی تصور کنید، بیشتر روی سالم روانتان تمرکز فرمایید،

توان حل موضوع و توانگری تمرکزتان را بالا ببرید و رئیس چالش داشته باشید، خودتان را متکی و متعلق به سرپرست مجموعه ندانید و فقط به وی به دیده یک راهنما نگاه فرمایید خیر هر کس قرار میباشد ناجی شما باشد.

به‌این شکل هم از مسئولیت های هنگفت سرپرست و لیدرتان کاسته وهم از ایرادات احتمالی دوری خواهید کرد. اعتنا به‌این موضوعات رو به بالا شگفت انگیز وبی گرفتاری را برای شما و هم نورد هایتان درپی خواهد داشت.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 74 تاريخ : سه شنبه 18 مرداد 1401 ساعت: 13:15

کوهستان ارام و دوست داشتنی میباشد البته قادر است برای نو واردان و عشق و علاقه مندانی که در اولِ منش قرار دارا هستند. هدلایت کوهنوردی خطرناک و اتفاق ساز باشد بدین ترتیب مایحتاج دانستیم که در‌این نوشته ی علمی شما‌را از پیش با برخی از این مخاطرات احتمالی اشنا کنیم.

گرایش به کوهنوردی با فرا وصال فصل بهار و تغییرات اب و هوایی بیشتر و بیشتر می‌شود، در‌این فصل که فورا پس از فصل‌زمستان جای دارد خطراتی کمین کرده اند به عنوان مثال برف ها هنوز ناپایدار می باشند و بهمن اکثر دره ها را ارعاب می نماید. شاید کوهستان به ظواهر افتابی و گرم باشد ولی این موقعیت ثانیه ای اثبات نخواهد ماند و حتی ممکن میباشد مکان خویش را به یخ‌بندان و سوز و سرما دهد. ریزش های جویبار و به ویژه باران سبب ساز گردیده است که خاک کوهستان همواره تر و در معرض لغزش باشد.

در فصل‌تابستان اب و هوای با ثبات تری جریان مییابد
درین فصل به غیر از تضارب با صخره ها و سنگ ها، ایراد دگری نیست و نسبتا حالت  کوهنوردی مهیا خیس میباشد. فصل‌پاییز با پوشیده شدن قلل کوهستان به وسیله برف های اندک یار میباشد. درین فصل هم مانند فصل بهار حالت اب و هوا به یکباره تغییر میکند. در فصل زمستان ولی حالت مشقت بار و غامض خیس میباشد. احتمال سقوط بهمن، مواجهه با مه و یخبندان و بوارن وجود داراست.

اولیه و بارز ترین صفت یک کوهنورد حرفه‌ای، بشر دوستی و علاقه به هم نوع میباشد. یک کوهنورد ماهر، غرور را در تحت کوه دفن می نماید و حتی‌در مسیرهای ریلکس به خویش غره نمی‌شود. به حافظه داشته باشید که ایجاد صدا در کوهستان ممکن میباشد خلل ساز خواهد شد پس تا جایی که میتوانید از این شغل دوری کنید. از غیروابسته ساختن سنگ ها در کوه بپرهیزید با احتیاط قدم بردارید. بازدارنده دویدن اشخاص در هنگام زیر امدن گردید و مدام کارایی نمائید از مسیر شناخته گردیده و اشنا کوهنوردی فرمایید.

در صورتیکه زمانی که در قله قرار داشتید آسمان استارت به باریدن کرد و رعد و برق را احساس کردید سریعا حمایت بگیرید و به حافظه داشته باشید که رعد و برق غالبا به قله ها و بخش ها مرتفع واکنش می نماید.

برای تحت امدن از کوه تعدادی نکته را به خیال بسپارید:
در موقع تحت امدن از پرش از روی سنگ ها پرهیز کنید و در شیب های تند، ارام و هنگفت قدم بردارید. پا را از زانو پاره ای خم نمایید تا فشار ناشی از تحت امدن مستقیما به کامل و استخوان وارد نشود.

تذکرات ایمنی
۱: به محض مشاهده ی هوای نا مساعد و پیش از بحرانی شدن موقعیت، برای پوشیدن جامه های گرم (دستکش. کلاه و بادگیر) خویش مبادرت فرمائید. ممکن میباشد بعدا فرصتی برای این فعالیت نباشد.

۲: با حس او‌لین علامت های بیماری (تنگی نفس و…) سریغا برای کاهش طول اقدا نمائید.

۳:در هنگام وزش باد از اردو زدن و برپایی کمپ روی قله ها و تیغه ها دوری کنید.

۴: برای شب مانی ارتفاعتان را تا مکان ممکن کاهش دهید و کوشش فرمایید در رخنه‌ ها و دیواره ها اتراق فرمائید.

۵: در کوهنوردی های وقتگیر و صعودهای هنگفت خیس ما یحتاج میباشد دستکم یک امدادگر مجرب حضور داشته باشد. همینطور عملکرد فرمائید از گذشته پناهگاه ها و مرکز ها یاری رسانی را به خیال و خاطر بسپارید.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 103 تاريخ : شنبه 15 مرداد 1401 ساعت: 15:07

دوچرخه سواری در کوهستان یکی مفرح ترین تفریح های جوان ها و نوجوان ها به حساب می آید. برای اینکه دوچرخه سواری با خطرها احتمالی یار و همدم نباشد نیاز میباشد به چندین نکته اصلی به خیر و خوبی اعتنا خواهد شد. هدلایت کوهنوردی در بالا سفارش می‌کنیم مسیرهای دوست داستنی و از پیش شناخته گردیده برای دوچرخه سواری را شناسایی نمائید.

در گام‌بعدی به شما سفارش می‌کنیم از دوچرخه ای منحصربه‌فرد برای کوهستان به کار گیری نمایید.
بدون‌شک با در نظرنگرفتن وسایل مرتبط با دوچرخه سواری در کوهستان خطرها احتمالی شمارا ترساندن خواهد کرد پس نیاز میباشد الزامات مایحتاج به طبعً تنظیم خواهد شد.
دستور دیگر کلاس های آموزشی میباشد که درین راستا ساخته شده میباشد به شما سفارش می‌کنیم قبل از استارت دوچرخه سواری در کوهستان به طبعً از این کلاس های آموزشی منفعت بگیرید.
امداد دریافت کردن از یک تورلیدر حرفه‌ای و یک منش بلد سبب ساز می‌گردد که سوانحی که در زمان مسیر به تن درستی شما زخم وارد می نماید به دستکم ممکن رسد.
با پیش بینی اصول اشاره گردیده بدون‌شک شما به راحتی می‌توانید به دوچرخه سواری که دوستداشتنی ترین ورزش بین نوجوان و جوان ها میباشد در یک مسیر هیجان آور بپردازید. خرید الزامات ورزشی را به طور آنلاین از دکان های که محصول ها ورزشی اورجینال به فروش میرسانند به ایفا برسانید و آشنایی مسیرها را به ما بسپارید.

در نوشته‌علمی پیش رو سعی در آن داریم تا مسیرهای شناخته گردیده ای که برای دوچرخه سواری در کوهستان برای شما در حیث گرفته گردیده‌است را به شما عزیزان معرفی کنیم. چهت نیل بدین اساسی به شایسته ترین وضعیت ممکن به شما سفارش می‌کنیم با ما یار باشید.

دوچرخه سواری در کوهستان های جاده دماوند
دوچرخه سواری در کوهستان در مسیر جاده دماوند یک کدام از قشنگ ترین خاطرات را برای شما ثبت می کند. این مسیر با طی کردن جاده هراز شروع میشود و شما می‌توانید در محلی به اسم کهرود از یک جاده خاکی مسافتی نزدیک به ۲۶ کیلومتر را به سمت بالا رکاب بزنید.

از این مسیر به بعد از آن را میتوانید در یک جاده خاکی با مسافتی به ارتفاع ده متر رکاب زدن را ادامه دهید تا به یک سراشیبی در گردنه سرداغ مجاورت گردید. برخی از نقاطی که درین مسیر قراردارد سنگلاخی میباشد به همین خیال عالی میباشد دوچرخه را به دست بگیرید و منجر جراحت وصال به آن نشوید.

در شمال غرب دماوند تا چول دره محلی که جاده خاکی میباشد که نسبتاًً ۳۵ کیلومتر درین مسیر می بایست طی گردد با ادامه دادن این مسیر در جاده شوسه به ارتفاع تقریبی ۲۵ کیلومتر به ده گزنک می رسید و دوباره به جاده هراز بر می گیردید و به راحتی توانسته اید یک دوچرخه سواری کوهستانی را به اعمال برسانید.

بدون‌شک یک کدام از شگفت انگیز ترین ورزش های کوهستانی در تابستان دوچرخه سواری میباشد که دل هر طبیعت گردی را به وجد میاورد.

دوچرخه سواری در کوهستان در مسیر قله سی چال
دوچرخه سواری در کوهستان در مسیر قله سی چال یک کدام از بی خطرترین و امن ترین مسیرهای دوچرخه سواری میباشد که در کوهستان برای شما آماده گردیده‌است. طول این قله بیشتراز ۳۷۵۰ متر میباشد و از همین رو در فصل فصل تابستان ایده ال ترین جای برای ورزش های زمستانی به حساب می آید؛ البته اخیرا مسیری که جاده خاکی بود آسفالت گردیده‌است تا طرف داران به دوچرخه سواری بتوانند در تابستان تایم ها مفرحی را برای خویش آماده سازند.

برای دوچرخه سواری در‌این مسیر بایستی از گچسر به سمت دیزین و شمشک، دربند به گردنه دیزین رکاب زده که به طور تقریبً مسیری ۸ کیلومتری را برای شما در حیث گرفته گردیده‌است.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 13:41

کوهستان خطرناک کی دو تحت عنوان دومی قله بلند روی زمین بعد از قله اورست اسم گرفته میباشد. این قله میان مرز پاکستان و چین واقع گردیده‌است و مبنی بر تقریب های زده گردیده از سطح دریا ۸۶۱۱ متر طول داراست. هدلایت کوهنوردی به جرات می‌توانیم بیان کنم یکی فنی ترین کوه های که برای ترفیع در دنیا آوازه گرفته گردیده‌است کی دو میباشد.

از دربین مجموع کوهنوردان ماهر که برای ترفیع بدین کوه به راه و روش افتادند صرفا یک چهارم آن‌ها حاذق به ترفیع شدند و باقی هرگز به منزل برنگشتند. در سال ۱۸۵۶ یک نقشه بردار این کوه را از مسافت ۲۰۰ متری شناسایی و به تصویب رساند.

فنی بودن روش های ترفیع به‌این قله، ریزش بهمن و  سقوط سنگ ریز از دل کوه به یک باره و به طور بسیار سهمگین از سوی تماشاگران این اتفاق مرگ آفرینی این کوهستان تیتر گردیده‌است. فرمان دیگر یخ زدگی و برف های بسیار سنگینی که‌این کوهستان را پوشش داده میباشد برهان مشقت بار بودن مسیر کوهنوردی تیتر گردیده‌است.

کوهستان خطرناک دنالی
کوهستان خطرناک دنالی با تیتر کوه لرزان نیز آوازه گرفته میباشد. این کوه بیش تر از ۶۱۹۳ متر ارتفاعش از سطح زمین تقریب زده گردیده‌است و در مقام خطرناک ترین کوه های جهان واقع گردیده است. کوه دنالی در آلاسکا میباشد و برهان خطر ساز بودن آن برای کوهنوردان ز‌لزله های بسیار شدید و مداومی که‌این کوه را تسخیر نموده است تیتر گردیده‌است.

این کوه به احترام بیست و پنج‌مین مدیریت جمهور ایالات متحده با اسم مک کینلی اسم گذاری شد‌ه‌است. بحران آخری که برای ترفیع بدین کوه تیتر گردیده است آب و هوای بسیار سرد و نامتغیر آن میباشد.

 کوهستان های خطرناک دنیا
کوهستان های خطرناک عالم را در حالتی‌که بخواهیم مجموع برای شما تیتر کنیم بی شک از فرصت و صبر شما بیرون خواهد بود. در نوشته‌علمی پیش رو سعی در آن داشتیم تا خطرناک ترین قله های عالم را با تعداد مرگ و میری که درین کوهستان به وقوع پیوسته میباشد را برای شما تیتر کنیم از سوی دیگر دلایل این خطر سازی را برای هر کوه به طور مختصر با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

کوه با مجموع زیبایی های دیده نواز و تعجب آور خویش وقتی که دل از مهر و محبت می‌شوید بسیار خطر ناک و نامهربان می‌شود و با ز‌لزله، بهمن و حریق فشان های ناگهانی خویش اکثری از هواداران خویش را به کام مرگ می کشاند.

کوهستان خطرناک برود پیک در پاکستان را شاید بسیار شنیده باشید این کوه در شمال شرقی پاکستان و در امتداد غربی سردخانه بالتارو و در میان دو قله قرار گرفته میباشد. کوهنوردان این قله را یکی‌از بی رحم ترین قلل عالم کنیه داده اند و درصد مرگ و میر در آن را ۵ درصد احتساب کرده اند.

برای نخستین دفعه یک کوهنورد اتریشی با یاری به دست آوردن از کپسول اکسیژن توانست این قله را فتح نماید. این کوه ۸۰۵۱ متر از سطح دریا طول دارااست و حرفه کوه قرانروم واقع شد‌ه‌است. ترفیع بدین قله به طور تقریبً شش هفته به ارتفاع می انجامد در شرایطی که موقعیت جویبار و آب و هوا رمز ناسازگاری با کوهنوردان نداشته باشد.

در شرایطی که بادهای شدید باعث رنج طی کردن مسیر شوند گاها مشاهده گردیده است که‌این کوه بیش تر از خیر هفته برای ترفیع مجال نیاز دارااست.

هدلایت کوهنوردی...
ما را در سایت هدلایت کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : هدلایت کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی headlightmountaineering بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 12 مرداد 1401 ساعت: 17:54